сряда, 19 декември 2007 г.

"МНОГО шумза НИЩО"

Не, заглавието не е сгрешено, просто цитирам началното представяне на пиесата "Много шум за нищо" на Уилям Шекспир от актьорите. Имах възможност да присъствам на 10-годишния юбилей от първото представяне на пиесата и трябва да споделя, че (въпреки факта, че театралните ми познания са на съвсем нищожно равнище и не съм компетентна в тази област (че то в коя ли съм...:))) бях очарована. Факт е, че не винаги можех да разбера какво точно казват някои от актьорите и имах нужда от подсказки, но пък най-важните моменти си бяха съвсем разбираеми. Е, пиесата уж е писана от Шекспир преди не-знам-си-колко века, но пък и актьорите добавиха по нещо от себе си. (Може би най-очевидното беше имитацията на Азис от Иван Ласкин.:)) Определено в момента съм амбицирана да прочета комедията, за да разбера какво беше добавено от актьорите, сценаристите, постановчиците и всички останали... На моменти ми изглеждаше твърде съвременна, за да не е преправяна. А може би това е тайната на вечните произведения, че изглеждат винаги съвременни. И гафове не липсваха, но пък опитния актьорски състав умело се справи с всичко - най-очевидно като че ли беше лекото разглобяване на една от вратите. Тази пиеса определено ми направи доста по-голямо впечатление отколкото филма направен по "Сън в лятна нощ".
Добре ще спра дотук с приказките си, че съм толкова развълнувана все още, че май не мога да свържа нищо смислено. Съжалявам за всички, които успях да объркам с тази моя публикация.

Няма коментари: